Bedrijfsbureau WPW

WPW heeft de afgelopen jaren een grote ontwikkeling doorgemaakt. Zo zijn er 4 inhoudelijke teams geformeerd: team Hollands Kroon, team Schagen, team Dijk & Waard en team Ontmoeting & Begeleiding. Deze werken allemaal volgens het principe van zelforganisatie. Ook is een visieplan 2023-2026 opgesteld en van daaruit het personeelsbeleid, financieel beleid en ICT-beleid. Verder wordt in een organisatiekader beschreven op welke manier de organisatie is georganiseerd en hoe de taken en functies zijn ingebed.

In de afgelopen jaren veranderde Wonen Plus Welzijn van een organisatie met vaste opdrachten naar een projectorganisatie. Er lopen nu 50 projecten met elk een begin- en een eindmoment. De eisen die van buitenaf aan de organisatie worden gesteld zijn hoog op het gebied van HKZ-, de wet- en regelgeving en verantwoordingsverplichtingen. Dit vraagt heel veel van de uitvoerende teams, zeker ook van eenieder die zorgt voor het mogelijk maken dat taken worden uitgevoerd, gecontroleerd en bijgestuurd.

De afdelingen financiële administratie, secretariaat en projecten zijn in 2024 samengevoegd in het Bedrijfsbureau WPW. De reden hiervoor is  de groei van de organisatie en de toename van de complexiteit met nieuwe vraagstukken. Ook het feit dat veel verschillende taken nog beter op elkaar kunnen worden afgestemd.

Doelstelling van het Bedrijfsbureau WPW
Het Bedrijfsbureau WPW heeft als belangrijkste doelstelling om de organisatie en de 4 uitvoerende teams via voorwaardenscheppende, ondersteunende en controlerende taken optimaal te laten functioneren.

Taken van het Bedrijfsbureau WPW
De taken en functies van het Bedrijfsbureau WPW zijn zeer divers en bestaan uit:

  • Financiële administratie

  • Interne controlling ten aanzien van subsidie en geldstromen

  • Cliëntenadministratie

  • Indicatie administratie

  • Maaltijdadministratie

  • Salaris- en verlofadministratie

  • Diverse uitvoerende P&O taken

  • Lijn met externe P&O adviseur

  • ICT-taken en registratiesystemen

  • Kwaliteitssysteem

  • Opstellen begroting, jaarrekening en tussentijdse rapportages     

  • Financieel advies en beoordeling richting directeur-bestuurder en organisatie

  • Coördinatie van jaarverslaglegging

  • Fondsenwerving

  • Beleidsmatig advies richting directeur-bestuurder en organisatie

  • Projectbeoordeling

  • Projectbewaking

  • Visieontwikkeling

  • Secretariële taken en receptie

  • Secretariële ondersteuning aan Directeur-bestuurder, RVT en Cliëntenraad